پرتال دانشجویان IT علمی کاربردی کازرون
 

 

چگونه اطلاعات را هارد به هارد کنیم؟

 

 

بعضی اوقات می خواهیم برای محکم کاری اطلاعات مهم و ضروری را روی یک هارد دیگر هم ذخیره کنیم یا این که از اطلاعاتی که روی یک هارد دیگر است خوشمان می آید و می خواهیم آن ها را داشته باشیم ولی با CD یا DVD و یا فلش و چیزهای دیگر به خاطر حجم محدودی که دارد نمی شود .

به همین علت مجبوریم هارد به هارد کنیم. اگر می خواهید این کار را به درستی انجام دهید باید خیلی حواستان را جمع کنید و دقت داشته باشید. کامپیوترها معمولا یک هارد دیسک دارند.

 

چگونه اطلاعات را هارد به هارد کنیم؟



ادامه مطلب ...

   

 

امکانات پروژه:

جستجوی سریع براساس کد اشتراک

ثبت و ویرایش اطلاعات مشترکین,رانندگان,سرویس ها و کاربران که هر کدام دارای فرم جداگانه ای هستند و میتوانید رکوردی را اضافه,ویرایش و یا حذف نمایید.

این برنامه دارای داکیومنت میباشد.



ادامه مطلب ...

 


از خطر کلیک دزدی در امان بمانید

شنبه, ۱۸ آذر, ۱۳۹۱

 
کلیک دزدی

کلیک دزدی یا «Clickjacking» روش هوشمندانه‌ای است که هکرها برای ترغیب کاربران به کلیک کردن روی آیکن و یا فایلی ویروسی به کار می‌گیرند. در این روش کاربر بدون این که بداند ممکن است با یک کلیک کردن ساده چه اتفاقات ناگواری برای سیستمش رخ بدهد، در دام هکرها می‌افتد.

این تکنیک به شکل‌های مختلفی ظاهر می‌شود؛ به عنوان مثال آگهی‌های تبلیغاتی و یا جملاتی مانند «هرگز روی این فایل کلیک نکنید» که می‌تواند هر کاربری از مبتدی گرفته تا پیشرفته را دچار وسوسه برای کلیک کردن کند. در این ترفند امنیتی، ابزارهای خاصی را برای در امان ماندن از این آسیب اینترنتی ذکرمی‌کنیم.

۱- از کلیک روی لینک‌های مشکوک پرهیز کنید، این گونه صفحات مخرب اغلب کاربر را به کلیک روی لینک‌هایی ترغیب می‌کند که توضیحاتی جذاب دارد.

۲- این فایل مخرب اینترنتی ممکن است در قالب یک ایمیل معمولی ارسال شود که لینکی را در خود دارد که به فایل ویدئویی حاوی خبری مهم و یا جالب می‌رسد؛ اما شما تنها با کلیک روی دکمه اجرای فایل تصویری به صفحه مورد نظر هکر منتقل می‌شوید.

۳- اگر از مرورگر فایرفاکس استفاده می‌کنید، پیشنهاد می‌کنیم حتما افزونه NoScript را که برای وبگردی امن در فایرفاکس در نظر گرفته شده است، نصب کنید؛ زیرا این افزونه در مواردی که از اسکریپت‌های مخرب برای کلیک دزدی استفاده شده باشد، از حملات ممکن جلوگیری می‌کند.

۴- پیش از کلیک کردن روی لینکی در هر صفحه به بخش «URL» یا همان آدرس اینترنتی آن که با نگه داشتن ماوس روی لینک پدیدار می‌شود، دقت کنید، این آدرس یا باید با آدرس اصلی وب‌ سایت که در نوار آدرس مرورگر است همخوانی داشته باشد و یا با توضیحاتی که برای لینک مورد نظر نوشته شده است. توصیه ما این است که حتی اگر درصد کمی هم به آدرس لینک شک داشتید، از کلیک روی آن پرهیز کنید.

   مولف/مترجم: اعظم فنایی (مخاطب پایگاه مقالات علمی مدیریت)، دکتر امیر حسین امیرخانی  
موضوع: 
فناوری اطلاعات IT 
سال انتشار(میلادی): 2008
وضعیت: تمام متن
منبع: اولین کنفرانس مدیران پروژه های فناوری اطلاعات
 تهیه و تنظیم:  پایگاه مقالات علمی مدیریت 
www.SYSTEM.PARSIBLOG.com
چکیده: به گفته کارشناسان، صنعت نرم افزار در ایران با مشکلات زیرساختی عدیده ای روبرو است اما تلاش های بسیاری در جهت رفع این مشکلات و رسیدن به ایده آل ها صورت گرفته است.ازمشکلات پیش روی شرکت های تولید کننده نرم افزاردر ایران  میتوان مشکلاتی همچون بالا بودن هزینه های تولید نرم افزار به دلیل به طول انجامیدن مدت زمان تولید، عدم حمایت های دولتی، عدم ارتباط با تولیدکنندگان خارجی، تولیدات سفارشی، خدمات و پشتیبانی پس از فروش، عدم رعایت قانون کپی رایت،کمبود نیروهای متخصص نبود پشتیبانی های لازم، حمایت نکردن بانک های داخلی، تمایل نداشتن شرکت های داخلی به تولید نرم افزار و ...را نام بردکه باعث شده اند صنعت نرم افزار ایران نتواند به جایگاه واقعی خود دست پیدا کند. در این مفاله به بررسی  مشکلات وچالش های پروژه های IT  در ایران می پردازیم.



ادامه مطلب ...

  عنوان مقاله: سیستم پشتیبان تصمیم گیری در جذب فناوری اطلاعات
مترجم: پیمان جسری (دانشگاه آزاد اسلامی سنندج)
موضوع: 
فناوری اطلاعاتIT 
سال انتشار(میلادی): 2011
وضعیت: تمام متن
منبع: ارسال شده توسط عضو پایگاه مقالات علمی مدیریت 
www.SYSTEM.PARSIBLOG.com
تهیه و تنظیم:  پایگاه مقالات علمی مدیریت 
www.SYSTEM.PARSIBLOG.com
چکیده: سازمانهای پویا و متحولی که در زمینه تکنولوژی رایانه پیشرفت کرده اند، مجموعه بالقوه ای از برنامه های کاربردی  DSS را ایجاد کرده اند.برای برنامه ریزی استراتژیک سازمان یا نقشه راه ، درک درستی از برنامه های کاربردیDSS  حائز اهمیت است.این تحقیق می کوشد تا تعریفی از DSS، جذب فناوری اطلاعات و پویایی جذب  DSS ارائه کند.آنچه که به عنوان ابزارهای DSS جذب برنامه های کاربردی سازمان میشود شامل آنهایی است که به عنوان برنامه های کاربردی یک بارهDSS  (غیر تکراری) در سطح برنامه ریزی استراتژیک وارد سازمان میگردد.انتقال فناوری تا جاگیری ابزارها در برنامه های کاربردی پشتیبان تصمیم ساختار یافته (SDS) یا سیستم های فرایند تبادل (TPS) ادمه دارد.بنابراین مدیران باید آنها را به عنوان یک سیستم SDS/TPS ببینند نه به عنوان یک سیستم DSS. شناسایی نقشه راه جذب فناوری اطلاعات، به انتقال فناوری کمک می کند و آن را به رسمیت می شناسد. این به معنای قابل قبول بودن ایجاد این انتقال است.



ادامه مطلب ...

 

  عصر مجازي نهايت توسعه و پيشرفت فناوري اطلاعات در فضاي سه بعدي و در محيطي مبتني بر دانش

 

 

است. بطور يقين گسترش عصر اطلاعات همراه با فناوريهاي پيشرفته موجود چهارمين موج تغيير را در آينده

 

 

نزديك در جهان به همراه خواهد داشت. تاريخ پيشرفتهاي بشر در طول سه عصر كشاورزي، عصر صنعت و عصر

 

 

اطلاعات بعنوان سه موج تغيير اساسي اتفاق افتاده است. چهارمين موج تغيير يا عصر مجازي شرايط جديدي را

 

 

خلق خواهد نمود كه بيشتر امور روزانه زندگي بشر مجازي خواهد شد. عصر مجازي مانند چتري هركس را در هر

 

 

زمان و هرجا زير پوشش خواهد گرفت و محدوديتهاي زماني، جغرافيايي و فضايي كه بشر امروز با آن در ستيز

 

 

است را از بين خواهد برد. امكانات عصر مجازي بسيار زياد است، به عنوان مثال، اقتصاد مجازي، تجارت مجازي،

 

 

بانكداري مجازي، آموزش مجازي، دولت مجازي، ادارات مجازي، شركتهاي مجازي، پول مجازي و خدمات و تفريحات

 

مجازي بخشي از آنها مي‌باشند. 



ادامه مطلب ...

درباره وبلاگ

این وبلاگ به همت جمعی از دانشجویان رشته فناوری اطلاعات دانشگاه جامع علمی کاربردی کازرون جهت همیاری دانشجویان و سهولت در دریافت مطالب آموزشی (کتاب و جزوه ) و همچنین ارائه اخبار دانشگاه و انجمن علمی و اطلاع از آخرین اخبار در حوزه فناوری اطلاعات پایه گذاری و فعالیت میکند.
موضوعات
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان پرتال دانشجویی و آدرس it-box.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)


Alternative content


این صفحه را به اشتراک بگذارید